Cum puteți utiliza Google Search Console în strategia de SEO? 

Google Search Console este considerat unul dintre cele mai critice și adesea subestimate instrumente SEO. În Search Console, veți găsi date importante despre site-ul vostru direct de la Google. În continuare, vă vom arăta cum să utilizați și să analizați fiecare dintre rapoartele și instrumentele SEO. 

Cât de important este Google Search Console (GCS)?

Webmasterii au apelat la GSC ca la una dintre cele mai eficiente modalități de a verifica performanța site-ului web. Lucrul grozav al acestui instrument este că abordează problemele care împiedică o bună clasare. Cum vă poate ajuta la măsurarea performanțelor?

  • Analizează click-urile și poziția afișărilor site-ului în căutarea organică Google;
  • Oferă posibilitatea de a trimite opțiuni, de tipul adreselor URL individuale sau sitemap-uri pentru a fi accesate;
  • Verifică cele mai recente vizionări de pe website prin funcția de revizuire a acoperirii indexului;
  • Primește alerte cu privire la anumite erori și remedierea acestora;
  • Obținerea și analizarea informațiilor despre pagini, conform căutărilor Google. 

Ulterior, după ce ajungeți să înțelegeți caracteristicile de bază, puteți începe cu ușurință să utilizați acest instrument. Este cea mai eficientă alternativă pentru analiza performanței site-ului. Evident, această platformă nu exclude alte instrumente, așa că le puteți folosi în moduri complementare.

  1. Google Search Console – Caracteristici esențiale 

Unul dintre principalele instrumente pe care ar trebui să le ia în considerare fiecare proprietar de website sau blog atunci când își propune să îmbunătățească strategia SEO este Google Search Console. Această platformă vă poate ajuta să răspundeți la câteva întrebări de bază: Datele site-ului meu sunt trimise corect către Google? Pot remedia eventualele erori? Pentru ce cuvinte cheie și pagini pot face optimizări? Iată o listă cu cele mai notabile caracteristici oferite ale Google Search Console:

Panoul de management al performanței

Sunteți îngrijorați de performanța site-urilor în motoarele de căutare? GSC poate acționa ca un panou de administrare, arătându-vă toate detaliile de care aveți nevoie pentru a trage concluziile. Deci, ce puteți obține de aici? Există mai mulți indicatori care vă pot oferi informații valoroase, precum urmărirea clickurilor, a vizibilității, disponibilitatea mobilă și multe altele. 

Este important să știți ce urmăriți, astfel încât să utilizați corect datele obținute în strategiile viitoare. În plus, aveți nevoie și de cunoștințe despre datele calitative și despre cum să le interpretați. Google Search Console este sistemul central care vă poate ajuta să înțelegeți ce se întâmplă. Când dețineți un site web, crearea unui cont GSC poate fi o modalitate excelentă de a urmări performanța. 

Centrul de control

Dacă vreți să obțineți un clasament ridicat, cel mai important lucru de care trebuie să țineți cont este strategia SEO. Pentru a obține rezultate eficiente, în funcție de obiectivele stabilite, aveți nevoie de specialiști care să vă ofere o serie de servicii SEO, indiferent că vorbim despre o strategie simplă sau una mai complexă. Dacă sunteți proprietarul unui website, trebuie să vă asigurați că actualizați constant conținutul. 

De asemenea, nu uitați că site-ul trebuie să fie prietenos cu factorii de clasare. Din nou, Google Search Console devine un instrument extrem de util. Orice specialist caută metode cât mai simple pentru a remedia la minimum erorile. GSC este instrumentul universal care vă ajută la depistarea problemelor, astfel încât acestea să poată fi rezolvate într-un timp optim. 

Iată o serie de pași pe care îi puteți realiza cu funcțiile GSC: trimiterea sitemap-uri XML și analizarea acestora. În plus, puteți solicita ca Google să reevalueze erorile. În acest fel, puteți înțelege unde și cum să interveniți. Unele funcții vă pot ajuta să înțelegeți cum apar paginile dvs. în Căutarea Google.

Canalul de comunicare

Cu toate că GSC este conectat la un sistem de urmărire, poate juca la fel de bine și rolul unui canal de comunicare. Cum face acest lucru? Google vă trimite constant diverse informații despre site-ul vostru. Aceste informații pot fi erori, probleme și, uneori, oferă sfaturi despre cum să le remediați. De asemenea, pentru încălcarea regulilor, trimite detalii despre sancțiuni.

Google Search Console este o sursă de date 

Google Search Console poate fi o sursă de date pentru multe persoane. Informațiile pot fi extrase și importate în alte instrumente, cum ar fi Google Analytics. Erorile menționate de GSC pot fi analizate aici. Deci, puteți obține de fiecare dată un conținut fără erori. În acest fel, puteți obține performanțe grozave și site-ul va fi indexat bine în motoarele de căutare. Având în vedere concurența de astăzi, crearea unui site în mod corect este foarte importantă dacă doriți ca afacerea să ocupe un loc bun pe piață. 

Google Search Console permite introducerea conținutului pe Google

Folosind Google Search Console, puteți trimite anumite adrese URL pentru a fi accesate cu crawlere. Acesta este modul în care puteți îmbunătăți clasarea paginilor. GSC va verifica, de asemenea, acoperirea indexului site-ului, adică va ajuta Google să vizualizeze o versiune actualizată a întregii pagini sau a site-ului web. Totodată, veți afla cum operează indexarea Google prin paginile site-ului. Instrumentul de inspecție URL va oferi indexul complet, accesarea crawl și detaliile legate de pagini.

Alerte despre erori și remedierea acestora 

Cu GSC, puteți identifica care dintre adresele URL se confruntă cu probleme specifice și cum să le rezolvați. Veți primi alerte prin e-mail de fiecare dată când Google înregistrează erori. După remedierea acestora, GSC va notifica Google despre actualizare. În plus, vă puteți optimiza site-ul pentru AMP, mobil și rezultate mai bune. 

Utilizarea unui cont Google Search Console este o decizie extrem de convenabilă. Plus că este gratuit și îl puteți obține în doar câțiva pași. Dacă utilizați unele dintre serviciile Google, cel mai probabil aveți deja un cont. Răsfoiți serviciul și descoperiți diferitele caracteristici și funcții. 

Folosiți-vă de Google Search Console în strategia voastră de marketing social pentru a obține dividende. Aflați acum modalitățile prin vă puteți clasa afacerea cât mai sus în motoarele de căutare.