Comportamentul utilizatorilor de Social Media în 2022

Statisticile cu privire la rețelele sociale sunt considerate adesea cel mai bun prieten al specialistului în marketing, motiv pentru care am decis să-ți arătăm cum aleg să folosească utilizatorii fiecare rețea, scoțând în evidență, totodată, noile tendințe de luat în considerare în 2022. 

Cu ajutorul lui John Bennet, un inginer cu experiență în domeniul datelor și al comunicării, scriitor și editor de conținut cross-platform, cu un interes deosebit pentru securitatea informatică, echipa Marketing Agrafa a compilat o parte dintre cele mai recente și valoroase studii despre cum funcționează rețelele sociale pentru a te ajuta să-ți îmbunătățești strategia de marketing social

Dacă înțelegi cum funcționează canalele de Social Media, poți obține informații prețioase despre datele demografice, despre modul în care obișnuiesc să se comporte utilizatorii pe fiecare platformă, despre lucrurile pe care le văd atrăgătoare și de interes. 

Putem spune că anul acesta a fost unul exploziv pentru întreaga activitate din Social Media. Cu toate reglementările din mediul online, dacă ne amintim de revoluția hashtag-urilor Twitter și de scandalul de confidențialitate Facebook, internetul ne-a oferit o adevărată piesă de teatru din care cei mai buni au avut de învățat.

Dar chiar și așa, foarte puțini utilizatori, înspre deloc, au renunțat la utilizarea internetului. Cei mai mulți continuă să-și petrecem cea mai mare parte a zilei online, conectându-ne pe diferite platforme cu prietenii, familia și lumea în general. 

1. PIB-ul statelor de la nivel mondial pare să fie strâns legat de răspândirea internetului, cele mai bogate țări având o infiltrare mai mare a internetului și invers. S-a înregistrat o diferență de 98,4% în ceea ce privește numărul de utilizatori în Coreea de Nord și Qatar.

În ciuda dimensiunii și populației sale, Coreea de Nord reprezintă doar 0,06% din accesul la internet, în timp ce Qatar și Emiratele Arabe Unite dețin o estimare de circa 99% dintre cetățenii săi.

2. Africa a crescut în ultimii 18 ani cu aproape 10.000%, în timp ce America de Nord a  înregistrat o creștere de 219%.

3. Datorită disponibilității mai scăzute a infrastructurii, utilizarea internetului este considerată cea mai răspândită în America de Nord și în nordul și vestul Europei, având rate de penetrare care depășesc procentul de 90%, rămânând în același timp scăzută cu 20% în Africa Centrală și de Est.  

4. Utilizatorii din Thailanda petrec mai mult timp online în fiecare zi decât oriunde altundeva în lume. Activitatea lor înregistrează în medie 9 ore și 38 de minute pe zi, iar comparativ cu media din SUA, este mai mare cu 3 ore și 8 minute de navigare pe web. În Kenya și Maroc, specialiștii spun că cetățenii petrec mai puțin de 4, respectiv 3 ore pe zi.

5. Te întrebi care este cel mai popular sistem de operare la nivel mondial? Costul ridicat al dispozitivelor Apple îl face o alegere neobișnuită, cu Mac OS X și iOS împreună, gigantul tehnologic înregistrează un procent de 18,47%.

Cu toate acestea, Android domină cu o cotă de 40,06%, fiind urmat de Windows cu 36,74%. Sistemul de operare Linux este folosit mai puțin, cel mai probabil pentru că este open source – adică se află într-o continuă schimbare și nu toți reușesc să-l folosească fără un anumit se de cunoștințe tehnice. 

6. Chrome depășește cu mult toate celelalte browsere. În majoritatea țărilor sărace din Africa, popularitatea Opera se datorează faptului că necesită mai puține date decât Chrome. Prin urmare, ar putea fi cea mai bună opțiune dacă nu depinzi de cel mai recent dispozitiv sau pachet de date.

7. Nu este de mirare că expresia „Google it” este atât de faimoasă, având în vedere că 90,61% dintre utilizatori aleg Google ca motor de căutare preferat. Anunțurile relevante și rezultatele rapide sunt principalele motive pentru utilizare acestuia la scară largă. În plus, Google vine preinstalat pe dispozitivele Android, cel mai popular sistem de operare.

8. Facebook rămâne cea mai populară platformă de social media din lume, înregistrând peste un miliard de oameni care o folosesc în mod activ.

9. Facebook înregistrează peste 2 miliarde de utilizatori lunar, dintre care peste 1 miliard vizitează site-ul în mod regulat. YouTube are peste 1,5 miliarde de utilizatori care accesează conținut, ceea ce îl face a doua cea mai populară platformă. Pinterest se află în partea de jos a clasamentului, cu doar 200 de milioane de utilizatori lunari.

10. Cu toate că Facebook este considerată cea mai populară platformă de Social Media la nivel global, în America de Nord, Pinterest, reprezentând 30,42% dintre utilizatori, devine cea mai dură concurență pentru Mark Zuckerberg, schimbare apărută din cauza celor mai recente scandaluri care implică confidențialitatea utilizatorilor, raportate mai mult în SUA decât în ​​restul lumii. 

11. În timp ce majoritatea platformelor de social media sunt folosite în mod egal atât de bărbați, cât și de femei, statisticile indică o utilizare mai mare de către femei. Aceste diferențe au fost găsite în mare parte pe Pinterest, cu o diferență uriașă de 25%. Un studiu arată că femeile îl folosesc mai mult ca instrument de motivare sau inspirație, în timp ce bărbații îl folosesc mai mult ca instrument de marcare.

12. În general, utilizarea platformelor de social media scade odată cu vârsta. Cu toate acestea, LinkedIn și WhatsApp au crescut cu aproximativ 5% în grupa de vârstă 30-49 de ani. LinkedIn este popular în rândul acestui grup, deoarece este un site de rețea socială profesională în care persoanele cu vârsta cuprinsă între 30-49 de ani se află în etapa cea mai critică a dezvoltării carierei lor. Pe de altă parte, utilizarea WhatsApp la această vârstă poate avea mai puțin de-a face cu atașamentul pentru aplicație și mai mult cu comoditatea. 

13. Nu este surprinzător faptul că 52% din navigarea pe internet are loc pe un telefon mobil. În mod surprinzător, chiar dacă 25% dintre utilizatorii online folosesc un VPN pentru a se conecta la Internet, ei preferă totuși să se conecteze de pe un desktop sau laptop (43%) decât de la o tabletă (4%). 

Motivele pentru a utiliza un VPN pot varia de la ocolirea cenzurii online la accesarea conținutului geo-restricționat, la motive de securitate (ExpressVPN și NordVPN sunt cele mai populare VPN-uri din lume). Acești doi furnizori depășesc restricțiile VPN și cenzura online pentru utilizatori, indiferent dacă folosesc smartphone-uri, laptopuri, desktop-uri, tablete sau alte dispozitive.