Ce este o campanie publicitară? – Definiție pe înțelesul tuturor 

Campania publicitară este o strategie special concepută, care se desfășoară în diferite medii în obținerea efectului dorit, cum ar fi creșterea gradului de conștientizare al mărcii, creșterea vânzărilor și îmbunătățirea comunicării pe o anumită piață. Toate acestea se realizează prin publicitate.

Mulți antreprenori sunt de părere că derularea unei campanii de publicitate înseamnă pur și simplu crearea unei reclame, însă este greșit să pornești din acest punct. Pentru ca anunțul tău să aibă performanțe optime, este esențial să-ți organizezi încă de la început obiectivele. 

Dacă te gândești să-ți promovezi afacerea în mediul online, apelând la publicitate de toate felurile, cel mai bine apelezi la un specialist în domeniu. O agenție de publicitate online care operează zilnic cu strategii de marketing digital ar putea fi cel mai bun pariu al tău atunci când vine vorba de a obține rezultatele dorite pe termen lung. Echipa Marketing Agrafa îți prezintă 7 pași pe care ar trebui să îi urmezi dacă vrei să ții pasul sau sa întreci concurența.

1. Stabiliți obiective campaniei publicitare

Când folosim termenul de „ținte”, cei mai mulți se gândesc de obicei la vânzări, însă există multe alte obiective publicitare asupra cărora ar trebui să ne concentrăm. Cele mai comune includ atragerea de noi clienți, promovarea produselor existente și lansarea de noi produse. De asemenea, puteți crea campanii concepute pentru a crește gradul de cunoaștere al mărcii sau pentru a conecta anumite mărci cu anumite emoții. Oricare ar fi scopul tău, este important să-l identifici înainte de a continua.

2. Stabiliți publicul țintă 

O parte din succesul unei campanii este direct legată de publicul țintă. Dacă ai deja o piață țintă sau un public bine definit, îți va fi mult mai ușor să îndeplinești și să măsori obiectivele. Definirea unor puncte precum vârsta, sexul, clasa socială, starea civilă, nivelul de educație, aprecierile, obiceiurile și hobby-urile te ajută să înțelegi pe cine targetezi în campania ta. La cine trebuie să ajungă mesajul într-o campanie de publicitate? 

3. Segmentează-ți audiența 

Odată ce ți-ai definit clar publicul, ar trebui să-ți segmentezi audiența în diferite grupuri în funcție de produsul sau serviciul pe care vrei să-l vinzi. Pune-te în pielea potențialului tău client și încearcă să-ți dai seama ce i-ar putea stârni interesul. Cum le vei atrage atenția? Îți cunosc marca sau produsul? Dispun de banii necesari pentru a cumpăra produsul/serviciul la prețul stabilit?

4. Alege canalul de publicitate 

Există numeroase instrumente utile pe care le poți folosi pentru a comunica informațiile despre campanie către segmentul țintă. Să aruncăm o privire la diferitele tipuri de opțiuni de anunțuri disponibile. 

Publicitate pe rețelele sociale. După cum sugerează și numele, reclamele pe rețelele sociale îți permit să creezi anunțuri în care să targetezi numai persoanele care te interesează. Deschiderea unui canal de comunicare îți permite să ajungi mai simplu și mai repede la publicul țintă. În prezent, există mai multe platforme disponibile care oferă strategii de design personalizate cu o rată de succes ridicată. 

Marketing de conținut. Este o metodă des folosită de către agențiile de publicitate în crearea campaniilor de marketing. Cu toate acestea, există o confuzie cu privire la ceea ce este de fapt marketingul de conținut. Potrivit specialiștilor de la Content Marketing Institute, este o abordare strategică de marketing axată pe crearea și distribuirea de conținut valoros, relevant și consecvent pentru a atrage și a menține audiențe clar definite și, în cele din urmă, pentru a conduce la acțiuni profitabile ale clienților. Totodată, conținutul nu poate fi promovat exclusiv. Trebuie să adaugi indici de valoare (divertisment, informații noi, promoții etc.) 

S.E.M. Marketingul pentru motoarele de căutare se referă la publicitatea plătită pe motoarele de căutare. Acestea constau în reclame plătite folosind un model de plată per click (PPC). SEM-urile sunt o modalitate excelentă de a îmbunătăți clasarea în motoarele de căutare și, la fel ca reclamele social sociale, pot fi foarte direcționate și segmentate. 

5. Comunicare 

Informațiile despre campania publicitară sunt de asemenea importante. Chiar dacă fiecare companie și fiecare strategie sunt diferite, textul ar trebui să sune întotdeauna natural, organizat, clar, concis, fluid și coerent. Marketing Agrafa are o echipă de specialiști în copy writing. Îți recomandăm să apelezi la noi sau la o altă agenție de specialitate. 

6. Acordă atenție felului în care te expui la nivel grafic 

Designul este la fel de important ca și mesajul. Utilizați design responsive și site-uri web prietenoase cu UX pentru a cuceri publicul. Încântă-i mai întâi la nivel vizual, apoi prin tot ceea ce vrei să le comunici. 

7. Urmărește KPI-urile 

Măsurarea performanțelor este importantă în multe domenii, dar în publicitate este absolut esențială. Dacă nu ne urmărim rezultatele, nu știm ce merge bine sau ce putem îmbunătăți. În campaniile de publicitate, valorile ar trebui să fie o parte integrantă a procesului. Singura modalitate de a înțelege activitatea este de a urmări și măsura valorile, respectiv datele. 

Totodată, ar trebui să remarcăm diferența dintre valorile generice și KPI. Chiar dacă acestea din urmă nu oferă valori, se ocupă de modul în care măsori obiectivele strategice stabilite de compania ta.