Ce sunt tehnicile SEO evergreen și cum te ajută în promovare? 

Aceste articole evergreen sunt în prezent un punct important în orice strategie de conținut corporativă, deoarece oferă un potențial uriaș de promovare. Am ajuns într-un punct în care Internetul este inundat de conținut de tot felul, variind de acum înainte în ceea ce privește calitatea, actualitatea și caracterul complet al articolelor. Iată câteva aspecte foarte importante ale acestor articole veșnic verzi și cum pot adăuga valoare semnificativă unei afaceri online. 

Cât de importante sunt aceste articole evergreen?

Termenul cheie aici este „veșnic verde” și se referă la conținutul subiectului. Practic, un articol scris acum 4 sau 5 ani este încă valoros pentru o afacere și poate fi promovat chiar și astăzi. Cuvântul „evergreen” a apărut dinaintea marketingului și își are originea în știința botanică, unde este folosit pentru a descrie plantele cu frunze pe tot parcursul anului. 

Împrumutând o metaforă din marketingul online, termenul „evergreen” se referă la tipul de conținut care rămâne relevant pe o perioadă lungă de timp, nu expiră și nu devine lipsit de importanță pe termen scurt. Rezumând, acest tip de articole publicitare nu pot fi asemănate cu știrile – valabile doar pentru câteva zile – ci promovează un conținut de informații actual și interesant, dar care să fie relevant și peste câțiva ani. 

Cum îți poți îmbunătăți în mod eficient promovarea prin articole SEO evergreen? 

Articolele evergreen sunt captivante deoarece atrag mai mult trafic, costă mai puțin pentru a fi întreținute, au potențialul de a se clasa bine în motoarele de căutare și de a obține mai mult feedback de la cititori (prin distribuirea pe rețelele sociale: facebook, twitter, pinterest etc.). Acest tip de conținutul este important, deoarece te poate ajuta să atragi clienți noi și să generezi mai mult trafic către site-ul sau blogul tău, fără costuri suplimentare. 

Dacă ai investit vreodată în articole evergreen, foarte bine scrise și publicate corect pe un site web sau blog (cu expresii seo relevante pentru domeniul tău de activitate, folosind Meta și Title, imagini frumoase cu etichete ALT, cu titluri, o structură coerentă cu titluri și subtitluri), acestea vor genera trafic permanent, consolindându-se ca o investiție pe termen lung. Un articol evergreen cu adevărat bun poate duce la o promovare SEO mai eficientă decât 100 de articole mediocre. 

Acesta este motivul pentru care agenții de marketing și creatorii de conținut acordă atât de multă importanță acestui tip de content. Ca instrument de promovare, acestea sunt eficiente pe termen lung și nu implică costuri permanente. În practică, poate fi necesară ajustarea sau actualizarea periodică a informațiilor din articolul evergreen, dar în acest caz vorbim de intervenție o minimă. Interesant este că Google detectează aceste actualizări detaliate pe care le poți face unui articol evergreen și, astfel, îl consideră mai relevant, menținându-l în topul motoarelor de căutare. 

Sfaturi pentru a crea conținut de articol evergreen? 

Cu toate că aceste articole SEO par să nu aibă ”termen de expirare”, în realitate conținutul evergreen prezintă câteva particularități importante: 

articolele nu includ știri, tendințe actuale, statistici sau subiecte sezoniere;

articolele se concentrează de obicei pe subiecte destul de „înguste”;

în general, sunt lungi, foarte bine structurate și conțin informații importante și relevante pe această temă;

prin natura lor, articolele sunt atât de calitative, relevante și captivante, încât vizează click-uri pe termen lung.

O idee grozavă pentru articole „veșnic verzi”

Conținutul evergreen nu își pierde valoarea, indiferent dacă este citit astăzi sau peste un an. În astfel de articole, putem include tutoriale, postări educaționale, articole de interes istoric, sfaturi sau liste de conținut (inclusiv idei și răspunsuri la probleme de zi cu zi din diferite domenii), soluții la probleme comune.

De ce e important să folosești cuvinte cheie SEO în articolele evergreen?

Conținutul Evergreen este valoros dacă rămâne relevant și interesant pentru utilizatori, dar pentru ca acesta să ajungă la cât mai multe audiențe și să se poată poziționa cât mai sus posibil în motoarele de căutare, trebuie să includeți o serie de sintagme cheie pe toată structura articolelor de acest tip. Cuvintele cheie ar trebui să fie relevante pentru conținutul specific al articolului și, dacă urmați această regulă, motoarele de căutare vor putea direcționa mai ușor vizitatorii către pagina web.

Exemple de conținut evergreen?

Dacă sunteți o agenție de promovare a rețelelor sociale, puteți scrie un articol evergreen despre „Cele mai bune site-uri sociale de promovat”. Dacă folosești în mod inteligent câteva fraze cheie legate de „cea mai bună rețea socială” în articolul tău, vei putea face din câteva rânduri un interes permanent deoarece publicul tău țintă va căuta mereu astfel de subiecte pe Internet. 

La fel, dacă sunteți o firmă care oferă servicii de montaj parchet sau vindeți materiale de construcție, puteți publica un articol despre „Instalarea parchetului de la A la Z”. Un conținut suficient de lung, cu multe informații și sugestii, exemple de fotografii, un limbaj accesibil și cuvinte cheie legate de subiect este extrem de valoros în „memoria Google”, poziționându-l pe o treaptă superioară în rezultatele căutărilor (pe termen lung). 

Să presupunem că aveți un magazin de cadouri online și începeți să scrieți câteva articole despre „Cum să alegeți cadoul perfect pentru femei” sau „Ce cadouri le plac bărbaților”. Din nou, aceste subiecte vor fi mereu de interes pentru publicul țintă, așa că tot ce trebuie să faceți este să publicați articole lungi cu informații importante, sfaturi interesante și originale, exemple și poate chiar referiri la psihologia feminină și respectiv masculină. 

Exemplu de articol care NU este evergreen

Comparativ cu aceste articole „veșnic verzi”, conținutul cu subiectul „Top 5 cadouri de Crăciun pentru 2022” sau „10 cadouri pandemice pentru toamna 2022” este irelevant pe termen lung. Având în vedere că subiectul tratează tendințe în continuă schimbare, produsele recomandate nu vor mai fi permanent în stoc. 

Promovare prin articole evergreen – merită? 

Având în vedere caracteristicile articolelor evergreen menționate mai sus, nu este greu să înțelegi cât de importante sunt pentru promovarea magazinelor online. Merită să investiți în articole SEO evergreen, deoarece te ajută să rămâi vizibil în ochii utilizatorilor pe termen lung și a motoarelor de căutare (atâta timp cât sunt optimizate corespunzător). În caz contrar, nu trebuie să plătești suplimentar pentru actualizarea conținutului, deoarece conduc automat trafic către site-ul sau blogul tău, chiar și după câțiva ani.