Cum poți îmbunătăți scorul de calitate (Quality Score) în Google Ads? 

Indicatorul Quality Score (QS) arată cât de relevante sunt anunțurile tale pentru utilizator, prin evaluarea cuvintelor cheie folosite și a structurii paginii de destinație. Fiecare cuvânt cheie folosit în anunț primește o notă între 1 și 10, unde 10 reprezintă calificativul maxim. Metricul este calculat prin intermediul unui algoritm special, care ia în considerare o serie de factori, cum ar fi rata de click, URL-ul, relevanța cuvintelor cheie și performanța anunțului, de fiecare dată când Google afișează reclama în zona plătită. 

Nu este suficient doar să setezi o campanie și să aștepți rezultatele. Dacă QS-ul este scăzut, acest lucru va avea un impact imediat asupra bugetului și, pe termen lung, asupra întregului cont Google din care se derulează anunțurile. Este un proces care necesită multă muncă și dedicare. De aceea, la Marketing Agrafa, monitorizăm, analizăm, îmbunătățim și măsurăm toate aceste elemente pentru a oferi mereu cele mai bune rezultate clienților noștri. 

Care sunt factorii care influențează QS? 

Pentru a îmbunătăți performanța campaniilor în Google Ads, fiecare specialist în marketing trebuie să identifice aspectele măsurabile, adică factorii decisivi în succesul acestora. Înainte de a dezvolta orice strategie, trebuie să înțelegem mai întâi cum se calculează scorul de calitate și care sunt componentele acestuia. 

Rata de Click (CTR) 

CTR-ul are un impact decisiv asupra scorului de calitate deoarece poate fi utilizată pentru a măsura performanța cuvintelor cheie. Practic, utilizatorii evaluează calitatea anunțurilor prin intermediul click-urilor înregistrate. CTR înseamnă click through rate și reprezintă de fapt un raport care arată cât de des utilizatorii care văd paginile site-ului ajung să dea click pentru a fi redirecționați către acesta. O rată de click ridicată denotă faptul că utilizatorii consideră paginile afacerii tale utile și relevante.

Relevanța cuvintelor cheie 

Un alt factor important îl reprezintă relevanța cuvintelor cheie față de anunțuri, precum și relevanța acestora pentru căutările utilizatorilor. Pentru a determina cât de bine se raportează anunțul la cuvântul cheie, Google determină relevanța, analizând limba și contextul acestuia. Poziționarea din Google se concentrează pe importanța cuvintelor cheie, în așa fel încât doar anunțurile utile să fie afișate utilizatorilor, lucru ce împiedică marketerii să plătească locul din topul rezultatelor căutării pentru acele produse sau servicii care nu au legătură. 

Calitatea paginii de destinație 

Un alt lucru esențial este să iei în considerare și să analizezi experiența utilizatorilor tăi. Dacă aceștia părăsesc imediat site-ul, este cazul să-ți pui un semn de întrebare. Un anunț este util doar în cazul în care pagina de destinație conține informațiile relevante pentru utilizator. O pagină de destinație de înaltă calitate trebuie să prezinte conținut util și original, să permită o navigare eficientă, transparență și legitimitate cu privire la specificul business-ului. 

Creșterea scorului de calitate reprezintă doar un fragment din tot ce înseamnă îmbunătățirea unei campanii. Optimizarea regulată este cheia prin care te asiguri că obții performanțe la un cost mai mic. Revenim cu un alt articol despre cum îți poți optimiza campania Google Ads pentru a reduce costurile publicitare. 

Pentru mai multe informații, consultați pagina de servicii Marketing Agrafa. Hai să vorbim! Ne găsești acum și pe Facebook.