Strategie marketing online

Printr-o strategie coerenta de Marketing Online veti putea atrage mai multi vizitatori(relevanti) in website-ul dedicat afacerii dumneavoastra, veti putea imbunatati vizibilitate brandului si creste vanzarile. Mai mult decat atat, veti putea masura beneficiile fiecarei campanii de marketing online, veti putea urmari cu exactitate care sunt campaniile cu cea mai mare rata de conversie vizitator-client si veti putea urmari exact daca aceste campanii sunt sau nu profitabile.

Elementele de succes ce pot constitui o strategie de marketing online difera in functie de natura fiecarei afaceri, de tipul produselor vandute, de publicul tinta, de sezonalitate(in anumite situatii) si nu in ultimul rand de actiunile intreprinse de concurenta. De aceea nu putem spune ca ar exista o reteta predefinita a succesului, ci este necesara mai degraba o analiza amanuntita a publicului tinta, a tiparelor de cautare si a cuvintelor cheie pe care dorim sa le targetam, a calitatii site-ului prin care dorim sa imbunatatim vanzarile si nu in ultimul rand a actiunilor intreprinse de concurenta.

Ca si metodologie in definirea strategiei de marketing, WiseVision abordeaza urmatoarele etape:

A. se efectueza o analiza a prodselor vandute sau a serviciilor oferite pentru a pute fi identificat publicul tinta 

B. este analizat publicul tina din punct de vedere al mijloacelor de targetare(cum putem ajunge la publicul nostru tinta?) si sunt alese mecanismele cele mai potrivite, care pot fi:

1. Reteaua de cautare Google, situatie in care putem face atat SEO cat si PPC:
  • SEO – in 99% dintre cazuri, optimziarea pentru motoarele de cautare este un element obligatoriu al oricarei campanii SEO
  • SEM/PPC – campaniile Google Adwords au potentialul de a aduce clienti imediat ce au fost pornite, astfel incat reclamele de tip PPC sunt recoz mandate in strategia campaniei de marketing mai ales in faza incipienta.

Eficienta acestora este masurabila si in cazul in care raportul cheltuieli/profit este unul pozitiv, campaniile PPC vor rula petru o perioada nedeterminta.

2. Retele de advertising:
  • Google Adwords permite targetarea vizitatorilor ce acceseaza anumite pagini(pagini din anumite site-uri sau pagini ce abordeaza anumite subiecte), iar noi putem defini reclame text sau bannere care sa fie servite doar respectivilor vizitatori (de exemplu o reclama la bilete de avion catre Paris ce s-ar afla pe o pagina despre concertele ce vor avea loc la Paris )
  • Campanii de remarketing in reteaua partenerilor de cautare a Google – acest tip de campanie s-a dovedit a fi cea mai eficienta din punct de vedere al raportului intre sumele cheltuite si numarul de vanzari efectuate – faptul ca sunt retargetate cu reclama doar persoanele care au mai accesat site-ul.
3. Facebook & Social Media:
  • Odata identificat publicul tinta(de exemplu prin export dintr-un CRM daca este cazul sau prin estimari in situatia mai putin fericita), putem realiza atat campanii de awareness(imbunattire a vizibilitatii brandului) prin Facebook, cat si campanii.
4. E-mail marketing:
  • Construirea unei liste de abonati(la newsletter) este o abordare cu efect pe termen lung, insa statistic este demonstrat ca e-mail marketingul este cel mai ieftin mod de a promova o afacere in mediul online. Din pacate acesta nu este aplicabil pentru toate tipurile de afaceri, insa in 80% dintre cazuri ar trebui pusa la punct si o campanie de e-mail marketing.

C. un alt pas important in definirea strategiei de marketing consta in analiza concurentei, a mediilor online targetate de concurenta(google, facebook, etc), cat si site-ului concurentei – a preturilor, a informatiilor referitoare la produse, etc.

D. o analiza a propriului website este iarasi un pas obligatoriu – in urma acestei analize urmand sa stabilim daca acesta intruneste standardele de bune practici referitoare la experienta utilizatorului (User experience)

E. o alta analiza a site-ului, de data aceasta din punct de vedere tehnic va urmari: compatibilitea cu diverse browsere, rezolutii, dar si dispozitive mobile, respectarea standardelor W3C ale designului, o structura canonica a URL-urilor si a continutului si nu in ultimul rand verificarea problemelor tehnice si de indexare(indexare prin motoarele de cautare)

F. in cele din urma vor trebui setate in website (prin intermediul instrumentelor de raportare) o serie de mecanisme prin care sa putem urmari Conversiile (lead-uri, vanzari) si sursele de trafic ce ne aduc aceste vanzari, pentru a putea evalua fiecare actiune de marketing pe care o vom intreprinde.

logo