Keyword Research

Inca o data… Clientul Are Intotdeauna Dreptate! Aceasta sintagma se aplica in mediul online mai bine decat oriunde in alta parte.
De ce?
Ei bine… pentru ca prin cautarile pe care le efectueaza, prin definirea volumului de trafic ce poate fi generat de fiecare cautare/expresie, clientii hotarasc intr-un mod foarte obiectiv care sunt cautarile pentru care ar trebui sa ne optimizam site-ul. Mai mult decat atat, aceeasi clienti hotarasc prin tiparele si sabloanele de cautare ce fel de structura trebuie sa adopte site-ul clientului(sau ca sa fiu corect in exprimare: ce fel de structura trebuie sa adopte site-ul pentru a fi eficient din punct de vedere SEO).
Ce sunt tiparele/sabloanele de cautare?
Aici am sa va raspund cu un exemplu. Sa presupunem ca business-ul unui client este constituit de vanzarea biletelor de avion. Evident, avem bilete de avion de la diverse companii aeriene, bilete de avion catre diverse destinatii si nu in ultimul rand cateva mii de aeroporturi. Este astfel normal sa ne gandim nu numai la cautari de tip “bilete avion” sau “bilete de avion” (de altfel, cautari foarte importante din punct de vedere al volumului), ci si la cautari mai specifice “bilete avion paris” sau poate “bilete avion bucuresti paris”, ori “zboruri paris” si asa mai departe. Din cauza faptului ca ar fi imposibil pentru un website sa targeteze toate aceste cautari (ar fi milioane de combinatii de cuvinte cheie si milioane de pagini) vor trebuii alese cele mai relevante, sau cele cu cel mai mare volum de cautare.
Ori pentru a identifica volumul pentru fiecare cuvant cheie poate fi folosit tool-ul Google Keyword Planner – urmand ca in urma studiului sa poata fi identificate tiparele de cautare despre care vorbeam mai sus.

Care sunt metodele de a face keyword research?
  • Sugestiile Google din rezultate
  • Cuvintele cheie extrase din Google Analytics
  • Search queries din Google Search Console
  • Keyword Planner¬†(care spre deosebire de primele 3 ofera si informatii referitoare la sezonalitatea cautarii/trend si la volumul efectiv de cautari )

Ai nevoie de o Strategie de Optimizare SEO pentru a valorifica potentialul business-ului tau?

logo