Setare Campanii de Remarketing Google Adwords

Campaniile de remarketing sunt campanii directionate (targetate) pe persoanele ce v-au vizitat deja site-ul, astfel incat acestora le vor fi afisate bannere aproape pe orice fel de site partener Google (si aici includem Gmail, Youtube, site-urile de stiri si site-uri cu informatii, bloguri, forumuri, etc.) – de fapt, aproximativ 95% dintre site-urile ce ofera informatii fac parte din reteaua de parteneri Google.

Acest tip de campanie se mai numeste popular si “retargeting” si exceptand audienta (constituita) din persoane ce deja v-au vizitat site-ul, functioneaza la cel ca orice fel de alta campanie Cost per Click  (numita si PPC) – practic este platit fiecare click obtinut in functie de suma maxima licitata. Ca si caracteristica de activare a campaniei, o lista de remarketing trebuie sa contina minim 100 de persoane pentru ca Google sa o poata activa.

Cu ce este mai valoros traficul dintr-o campanie de remarketing?

In primul rand audienta unei campanii de remarketing si-a manifestat deja interesaul fata de produsele/serviciile din site-ul dumneavoastra, astfel incat retargetarea acestora creste sansele de inregistrare a unei conversii(lead/vanzare)

Ce trebuie facut pentru a set o campanie de remarketing?

Spre deosebire de o campanie Google Adwords normala in reteaua de display, pentru remarketing este necesara implementarea unui cod de tracking Google Analytics si acceptarea termenilor si conditiilor Google Analytics referitor la procesarea datelor utilizatorilor. Mai mult decat atat, in cazul in care aveti deja implementat codul Universal Analytics generat implicit de catre Google, acesta va trebui modificat, astfel incat sa permita culegerea informatiilor referitoare la utilizatori.

Ce este o lista de remarketing? Cate astfel de liste por fi create?

Listele de remarketing pot fi considerate “containere personalizabile” ce pot contine vizitatori ai site-ului dumneavoastra. Aceste liste sunt configurabile in functie de anumiti parametri, astfel incat o lista de remarketing poate contine fie utilizatori ce au vizitat o anumita pagina, fie vizitatori ce au petrecut o anumita perioada de timp in site-ul dumneavoastra, fie alti diversi parametri.

Ar mai trebui mentionat faptul ca o lista de remarketing se va popula din momentul crearii acesteia, astfel incat numarul de afisari si click-uri va creste pe masura ce lista de remarketing va ajunge la maturitate. Prin perioada de maturitate se intelege perioada in care un utilizator poate fi pastrat in respectiva lista de remarketing.

logo