Setare Campanii Display Google Adwords

Reteaua de display a Google Adwords deschide o perspectiva diferita fata de campaniile de tip search si anume crearea de campanii publicitare ce pot targeta prin diferite site-uri peste 90% din populatia lumii. Practic, reclame de tip text, banner sau flash pot fi amplasate fie pe pagini cu o anumita tematica (ceea ce se numeste targetare contextuala), fie pot fi alese anumite site-uri pe care dorim sa fie afisata reclama noastra.

Google Display Network (GDN) este compus din site-uri din intreaga lume, de la bloguri generale la site-uri de stiri sau site-uri ce acopera diverse tematici. Printre acestea se gasesc inclusiv platformele Youtube sau Gmail, detinute desemenea de Google.

Cat de mare trebuie sa fie bugetul destinat unei campanii de display?

Depinde foarte mult de tipul serviciilor prestate sau a produselor vandute, insa in cea mai mare parte a cazurilor o campanie de tip Display Network ar acapara aproximativ 10-20% din totalul bugetului destinat campaniilor Adwords (in acesti 20% inluzand si campaniile de remarketing).

Ce optiuni avansate de distribuire a reclamelor exista?
  • in primul rand, reclamele pot fi afisate in functie de context si de subiectul pe care il abordeaza o anumite pagina web.
  • reclamele pot fi afisate si in functie de locatia vizitatorului – si aici intelegem o localitate, un judet sau raza anumitor zone geografice de interes pentru tine si/sau afacerea ta.
  • se poate face si targetare demografica in functie de varsta si/sau sex
  • pot fi targetati utilizatorii in functie de dispozitivul prin care se acceseaza o pagina web sau de sistemul de operare
  • pot fi targetate anumite website-uri cu volum mare de trafic (Exemplu: libertatea.ro, sport.ro, cancan.ro, gsp.ro)
Expunere vs click-uri

Un mare avantaj al reclamelor in reteaua de display consta intr-o mult mai mare expunere a brandului, a siglei firmei tale, ceea ce poate ajuta foarte mult in zona de branding.

In acelasi timp si pretul per click este semnificativ mai scazut decat in cazul campaniilor in reteaua de cautare, unde lupta este mult mai acerba.

Tipuri de fiser suportate: jpeg, jpg, png, gif
Dimensiuni suportate:
  • Dreptunghi vertical: 240 x 400
  • Panou orizontal mobil: 320 x 50
  • Banner: 468 x 60
  • Panou orizontal: 728 x 90
  • Pătrat: 250 x 250
  • Pătrat mic: 200 x 200
  • Dreptunghi mare: 336 x 280
  • Dreptunghi inline: 300 x 250
  • Turn: 120 x 600
  • Turn lat: 160 x 600
  • Jumătate de pagină: 300 x 600
  • Panou mare: 970 x 90
  • Banner mobil mare: 320 x 100
  • Billboard: 970 x 250
  • Portret: 300 x 1050
logo